Pálava vzor13

Jak psal FWJ v návštěvní knize, Gumotex pro letošní sezónu nachystal nový model Pálavy. Nejde jen o facelift, ale loď je víceméně překopaná. Na první pohled zaujme absence nafukovacích palub, které jsou nahrazeny podobným řešením jako u větší Baraky. Přidány byly sítě na uchycení drobnější batožiny. Co už není na první pohled úplně vidět je prodloužení o 20cm. Díky prodloužení se nabízí možnost variabilního uchycení max. 3ks vodorovně uchycených laviček. Především se ale mění tvar lodi, kdy špice a záď jsou víc zostřené. Stejně jako u minulého modelu chybí samovylévací tunel. Příjemný bonus je zhubnutí o cca 4kg při zachování nosnosti 240kg. Celkově Pálava teď vypadá jako menší verze Baraky se stejně řešeným interiérem i exteriérem.

update 10.6.:

V neděli na Jihlávce jsme s Evčou díky lenosti dojet si pro loď do Mýta testovali půjčovnovou pálavu 2013, takže můžu napsat pár postřehů z celodenní plavby. Na první pohled vypadala hrozně drobná, štíhlá a nízká. Po rozbalení zarazila hned na první pohled absence úchytů na kleky na dně lodi. Pozor proto při případné koupi, kterou variantu berete. Verze Economy není stavěná na přidělání kleků a lavičky má vázané po staru šňůrkama. Tento neduh nehrozí u standardní nepůjčovnové verze. Po nasednutí mě dost překvapila vratkost proti starší ségře, která ale byla okamžitě vyvážená perfektní točivostí, stabilitou v náklonech a rychlostí. Problém nastává v momentě, kdy přijdou vlny. Díky absenci nafukovací paluby a nízké přídi se při sebemenší peřeji nepříjemně zalévá. Starší model měl díky nafukovací palubě a jiné metodě lepení válců pár centimetrů vysoký límec, který odváděl dost vody po válci pryč. Tento límec nyní chybí a veškerá voda, co cákne na palubu nebo válec okamžitě teče do lodi. V případě těžší posádky se ve vlnách zalévá i přes záď (otestováno při nájezdu do proudu z vracáku). V límci byla u starší verze po celé délce vedená šňůra, která teď díky absenci límce chybí. Co to znamená? Loď se prakticky nedá v jednom člověku vylít, protože ji není za co chytit! Tady šlápl Gumotex hodně vedle.

Pokud hodláte jezdit WW-I, pak je pálava dobrá volba. Bohužel tímto modelem Gumotex dle mého názoru vyklízí řeky o obtížnosti WW-II až WW-III, na které je prostě nová pálava jen velmi omezeně použitelná díky špatnému vylévání a mohutnému zalévání a které jsou na Barace ještě nuda.

Další recenze je i na světě outdooru a bohužel víceméně souhlasí s tím, co jsme zjistili o víkendu my.

Aktuálně

Po dlouhých měsících letargie a nečinnosti přinášíme dvě aktualizace. První jsou fotky z Hronu a druhou cestovní zpráva ze zahraniční vody, doplněná nově i o fotky.

„Pes, kterého uzdravíš, tě nikdy nekousne. To je hlavní rozdíl mezi zvířetem a člověkem.“ Mark Twain